First Days
26.07. - 10.09.2024
"First Days," Tornike Bendeliani's second solo show at the Why Not Gallery, explores the universal experience of beginnings, capturing both creation and destruction through evocative watercolours. The viewer encounters contrasting narratives of new life, where elements of history and the illogical whims of the artist's mind combine. Some paintings evoke interiors of Middle Eastern homes, reminiscent of cinematic settings; others portray faces obscured and fading, flowers captured in multiple attempts to stave off extinction, existing as mere imprints in a space where time flows and memories dissolve. Is this a reconstruction of the past or a fantastical vision of the future?
One piece depicts a hand wielding a tool, echoing the historical monument of Svetitskhoveli, suggesting the "first day" might be a new chapter built on past foundations, a nonsensical reimagining of history, or a surreal endeavour to grasp fleeting memories. The artist’s handmade cement frames, juxtaposed against the watercolours' impermanence, symbolise our efforts to solidify these ephemeral experiences. Bendeliani's work compels us to question how we piece together fragments of time and anchor these fleeting images in a permanent reality.
"პირველი დღეები", თორნიკე ბენდელიანის მეორე სოლო გამოფენაა ვაი ნოთ გალერეაში. მხატვარი იკვლევს საწყისების უნივერსალურ გამოცდილებას და აკვარელის ნახატებში აღბეჭდავს როგორც შექმნის, ასევე განადგურებას პროცესს. ბენდელიანის ნამუშევრებით მაყურებელი ახალი რეალობის კონტრასტულ ნარატივებს ხვდება, სადაც ისტორიის ელემენტები და მხატვრის ფანტაზია ერთიანდება. ზოგიერთი ნახატი ახლო აღმოსავლეთის ფილმებში აღბეჭდილი სახლების ინტერიერებს გვაგონებს ; სხვები ასახავენ გაუფერულ პორტრეტებს სახეების გარეშე, გადაშენების თავიდან აცილების მრავალი მცდელობისას დატყვევებულ ყვავილებს, რომლებიც უბრალო ანაბეჭდებიადღა არსებობენ სივრცეში, იქ, სადაც დრო მიედინება და მოგონებები ორთქლდება. ეს წარსულის რეკონსტრუქციაა თუ მომავლის ფანტასტიკური ხედვა?
ერთი ნამუშევარი ასახავს ხელს, რომელიც იარაღს ატარებს, სვეტიცხოვლის ისტორიული მონუმენტის გამოძახილს, რითაც „პირველი დღე“ შესაძლოა წარმოვიდგინოთ, როგორც ახალი თავი, წარსულის ფუნდამენტებზე აგებული, ისტორიის გადახედვა ან სიურეალისტური მცდელობა მოგონებების ფიზიკურ სივრცეში აღსადგენად. მხატვრის ხელნაკეთი ცემენტის ჩარჩოები, რომლებიც რადიკალურ კონტრასტშია აკვარელის ბუნებასთან, სიმბოლოა ჩვენი ძალისხმევისა ამ ეფემერული გამოცდილებისა თუ მოგონებების გასაძლიერებლად.
როგორ ვაგროვებთ დროის ფრაგმენტებს და ვამაგრებთ ამ წარმავალ სურათებს მუდმივ რეალობაში.
ბენდელიანის ნამუშევრები გვაიძულებს დავფიქრდეთ, როგორ ვაკავშირებთ დროის ნაწილებს და რა მეთოდებიტ ვამყარებთ ამ მომენტალურ გამოსახულებებს მუდმივად ცვალებად რეალობაში.